LOVEunala

Alla inlägg under oktober 2010

Av Caroline - 29 oktober 2010 17:14

   hej  igen!

jag  lärde  mig  förr par  veckor sedan  på  min  dator kurs  hur  man  kan  leka  med  bilder.  idag har  jag  gjort  det  är så  kul!

här  kommer bilderna.....  

   

Av Caroline - 29 oktober 2010 11:11

  hej  alla  ihop!

förlåt  att  jag  har  inte  hunnit  skriva  något under  två  veckor.

men  nu  ska jag berätta  vad  jag  har  gjort  för  kul  i  skolan  under  tre  veckor innan  höstlovet.

de  andra  som  är  äldre än är  född   93.  de för  ha  praktik i tre  veckor så  för   jag  världens lyx  jag får  ha kökslektioner  med  min lärare.  så  för  jag  ha  henne  för  mig  själv!!

men  först var jag   lite  osäker  på  den  här  idén.

men  sen  efter de  tre köksdagarna  tycker  jag  att  det  var så  roligt  så  jag  vill  så  gärna  ha  mer  såna  lektioner . sammanlagt har  jag    gjort  13 maträtter under  tre  lektioner.

den  första  gången  gjorde    jag  fyra  rätter  av redningen.

jag  gjorde  en  toppredning med äppelkräm och saftkräm.

sen har  jag  gjort  bottenredning med  saftsoppa och  vaniljsås? jag  är  osöker med  vanilj sås  om  den  är  en  bottenredning  eller  toppredning.

sen  hade  jag  tid  över  så  gjord  jag  en  smulpaj  med  äpplen  i!

min  lärare gjorde  en  test  på  mig  med  alla  kökredskaper.  det  gick  bra.

andra gången  gjorde  vi  fyra rätter  med  torr redning  och jag tror  vi  hade  också botten redning  men  jag  är  inte  säker...

men  vi  gjorde  creps med  räkstuvning och  sen  gjorde  vi  broccoligratäng med svampstuvning. jag kommer  inte  riktigt  ihåg  vad det  var för redningar  på  de  två rätterna  tyvärr.

men  den sista  gången  gjorde vi gravad lax, något  med  biffar (med  nötfärs i  men  vi  tog det   istället för  kalvfärs)

sen  gjorde  jag  bön sallad med vinäger dressing.

det  var  kul.

sen  i  onsdags  var  jag  i  skolans  buffén   då  gjorde  jag slags potaisrät  som  man  läger  in  i  ugnen efteråt  så  hjälpte  jag  min  lärare  som  hållde  på  med  några  sallader  medans  hon  hjälpte de andra,  då  tänkte  jag  att  jag  kunde  fixa  de salladerna för  henne.

det  var  lök  och tomat  sallad och  champion sallad.

det  var  den  bästa  dagen  i  buffen.

men  jag  måste  lära mig  att  säga  ifrån  så  jag  inte  behöver  ta  allting.  jag  är  inte en  robot  som  gör  allting  under  en  timme. och  jag  är ny  så  jag  behöver  också  lära  mig  en hel  del. :) förra Fredagen så  arbetade jag  i affärn det  var  kul  jag  fick  ta  hand om kassan  och kunderna  medans  när  min arbetsgivare  slog in  varorna  i papper. nu när  det lov så  nu är  jag  påväg  till  lund  för att  träffa  min lilla  söta  bror.


Av Caroline - 15 oktober 2010 09:12

                                         hej igen

jag förstår inte hur svårt det är  att  tänka  på  något annat  än hällsbo.  men det  är så  klart att det  är  svårt  i början. men  igår (fredags) hade  vi  livsmedel  det  var  kul  att  se  hur  duktig jag är. kursen är kanske  för lätt  till  mig.  sen  hade jag  data det  var  super rolig lektion  för  vi  gick ut  och  tog  höstbilder. jag  lärde  mig  mer  om  kameran  och hur  man kan  göra....  

sen  här  jag  skulle  hem så  blev  vi  avsläppta  i Västerås för det  var  något  fel  med  spåret  eller  tåget . men  det  var inga  problem  för  mig  att  vänta  på  nästa  tåg som  går  om en  timme.

då kom  jag  tilll  kallhäll  en  timme  förr sent... men  det  händer .

sen  arbetade jag  i  affären  då  fick  jag  ta  hand  om  kassan  det  var  kul.

här  kommer  en  bild  från  min  boende

  

Av Caroline - 14 oktober 2010 16:57

hej alla  läsare! förlåt  att  jag  inte  har  skrivit  någonting på  länge.  jag  glömde  bort  min  lösenord  och sen  hade  jag  inte  mycket  till  och  lust att skriva  för  jag  har  börjat  i  en  hel  ny  skolan  och  flyttat  till  en  kolletiv.

så  härligt.  man  blir  starkare ,  modigare  och  jag  tar  mer  ansvar för allt  jag  gör. men  ibland  gör  jag  inte  det. då  är  inte  så  bra,  jag  är  förtfarande  ledsen att jag  har     slutat  i  hällsbo  men  jag  har  en  jättebra  klass.

 jag  måste  gå äta ,  jag  ska ut  ikväll....

det  kommer  mer  bilder  på  den  nya  boende  lite  senare...

herrå  

Presentation

semster

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

photo

resor

vardag

synpunkter för min blogg

0 besvarade frågor

naturen

Sverige/resor

fridtid


Ovido - Quiz & Flashcards