LOVEunala

Alla inlägg under februari 2013

Av Caroline - 26 februari 2013 22:18

                           hej  jag  tankte  skriva  igar  man  hann inte.

25 feb.

det var nagra som  akte  fran  orebro  och  andra  stockholm.  vi  traffades  kl 9.10  pa  arlanda prg av blev  lite  forsening  med  taget  men  vi hann iallfall.


Nar vi  kom fram  manchaster elr  hur  det stavas, det gick  valdig  snabbt  vi  fick  vara resvaskor. nar  vi  skulle  kopa  tag biljeter da var det sa stranga regler  att det finns bara  en  stor  ko  for flera  kasser men  far bara gilla  laget.

sen akte vi  ca 2h sen  kom vi  fram  till  doncaster  da  tog  vi  tva taxi bilar som korde  till skolan.  jag  hadde en  bild hur land kunde sett ut.  blev  besviken nar  jag  kom  tilll  england  det  var  inte  lika  fint som jag trodde.


nar  vi  kom  fram  till skolan  letade  vi  efter  nan  som  skulle  mota  oss  vi  viste  inte  var  vi  skulle traffas.  men  sen hade vi lite info och  fick  guidad tur  i skolan. de har  egen  bar  och  simhall. 

sen  fick vi vara  rum men det var  fint  men inte  san bra stanrad. vi  gick  och handlade  lite  mat. dag var slut!

__________________________________________________________________________________________________


26 feb vi  borjade kl 9.00 att vara  i kok  till  lunch  vi  gjorde  pasta : de gjorde  allt for  hand de  hade  inga  maskinener  inte  hellre  diskmaskin. spelar  roll  man har  far att se  hur  de  gor.  det roligt  att de gor allt nastan  fran  grunden. det var roligt fast jag inte  entligen  vill  vara  kok for  behovde inte  gora  sa  mkt.


sen efter  lunchen  hade vi  engleska  det var roligt  for  vi  larde de svensk tensksprak  och  de  engsk teckensprak.senare pa kvallen gick vi  i centrum och  tittade  lite  i  affarena och  de fran skolan bjod  oss  resturang  med  fish and  cips. det  ar en som sitter  i styrelsen  en  aldre  dam som  kanns  som  en extra mormor till oss.

Av Caroline - 7 februari 2013 19:18

Här  kommer  lite  bilder   från  rynnigeviken,mitt  boende        

Av Caroline - 6 februari 2013 22:05

Hej  Idag hade  vi vinderdag med  skolan  några  åkte  slolom  i romme,  jag skulle  ditt först  men jag  blev  sjuk och  jag  ville  inte hellre bryta  något  när  jag skulle  till England  om två veckor. då valde jag  istället åka  längdskidor  men för veckan smälte det då  var  det  lite  svårt  för  de som  ska  informerar oss om detta tog de den  säkra  sidan.  då  blev det  istället  en  prommenad  men  det  gjorde  ingen ting  man  fick  vi  fick  välja  gå en promenad  med  hundar eller inte: jag valde  med  att  gå med  hund då  fick jag  låna  en hund  från en lärare/assistent den  hunden  ville  gå  först  och  inte utan  sin matte brevid. då  när  vi  gick  en  bitt ifrån  henne  då  fick  hund  lite  panik.  sen åt vi  korv och jag  fotade  men jag  såg  inte  att jag  låg på  en "isflack" det var tur  att  den  hål.. 

vi  slutade  jätte  tidigt  då  stannade  jag  en  stund  och  fotade  lite  på  ån  och  fina naturen ;) 

           

Presentation

semster

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

photo

resor

vardag

synpunkter för min blogg

0 besvarade frågor

naturen

Sverige/resor

fridtid


Ovido - Quiz & Flashcards