LOVEunala

Av Caroline - 9 juli 2012 19:25

Av Caroline - 8 april 2012 15:15

Nu är  jag  i  Sverige  igen, efter  en  vecka  i Provence det  var  skönt  i  solen och  långa  promenader  på  badstranden.

Nala  har fick  tassarna  i  havet  och  näst  att  hon  drog  in  mig  i  vattnet  med kläderna  på. En  dag  har  vi  handlat  lite  kläder  och  sportkläder  det  var  roligt. Sen  har  jag  tagit  hand  om min kusins  kaniner  de är  så nyfikna  och  nala  hade  svårt att  låta bli  att  gå  in  till  kaninerna  och  pussa  de.  En  av kaninerna  var  nyfiken och  nosade  på  henne  det  var  söt. Det  ska  bli skönt  att  komma  tillbaka  till  Örebro  med  dansen, vänner och  skolan. Undrar  om  jag  kommer  ihåg  alla  turerna  som  jag  lärde  mig i  salsan (Ruenda) innan lovet med  denna  tur någon ting  med 1985. Men jag  börjar  bli lite  trött  på  dansen  men  det  är  ändå  roligt.  Det  är  tur  att  det  är  bara  två gånger  kvar.  Sen  är  det  paus  fram  till  höst  men  det  blir  säkert tränings danser  hoppas att  det  blir  det  också  till  buggen..   skönt  det  är  sista  terminen  med Kök jag  har  tröttnat  på  köket och  jag gör mig bara  illa  mig  varan vecka  skära  mig eller  bränner  mig  och klämmer  mig! Det  är  jag trött på. Efter sommaren  ska  jag  börja  med  hotell B det  blir super  roligt  jag har  hört  från  någon  av lärare att  någon under  hotell ska  jag  ha  10 veckor  för  praktik då  vet  jag  var  jag  ska ha  praktik  i paris  Disneyland, jag  skulle  helst ha  någon  av hotellen men  det  beror  på  vad  de  erbjuder  jag  kanske  får  arbeta på  en  Restaurang. Jag  tänkte  att det  blir  min  projekt arbete. det ska bli kul, jag  ska  göra  att skolan  ska  gå  med  på  detta.  Då det är kanske  dags att  titta  om  man  kan..   Det är en av min drömjobb förutom att jag skulle öppna eget sen i framtiden.

Av Caroline - 9 februari 2012 19:27

som  tur  var  så  flanade  det  inte  som det  burkar  göra  när  man  bränner sig.  sen var det kanske häftigt  men konstigt var  hydda  hade  två  avdelningar och  igen rikigt dusch  eller toa men  vi  hade  två "dusch  rum"  när  man  duschade  det  var  iskall  vatten. sen   från  kl  23  fanns det  ingen  el  så man  fick  använda  en  ficklampa  det  var  spännade. men  varje  kväll  var  vi  så  trötta  det fanns  inte  så  mycket  att  göra  på  ön så  vi  la  oss  kl 18 till  19.  jag  fick  ha en  egen  säng  med  en  rosa myggnät  det  var  så  skönt  att  ha  en  egen  säng  när  det  så varmt men  det  var  läskigt  under  nätterna  för man hörde  vågorna  känns  som  slår  mot  stugan då  börjar  jag  tänka  på  foldvågen  som kom igenom thailan 2004 om jag har rätt.  om  det  skulle  komma  just  då när  vi  var  där  då  hade  vi  ingen  chans  att  fly  jo  kan  krättra  i  djugeln men  där  finns  det  djur . men dag 2  så uppforskade  vi ön vi såg ett  ställe  som  de  räddar  sköldpaddor  men det  var  inte  så  många  där  och  de  hade  inte  så mycket  lung och  ro  där. sen gick vi  till  en  "paradis strand" men det  var  mycket  renare  där  än  våran  och  finnare  vatten  och  det fanns  också  koralrev som  kunde  titta  på.. dag 3  så  bade vi  en  stund  sen  runt kl 15 tog  vi  båten  tillbaka  till den  första ön... vi  bodde  i två  hyddor  jag skulle sova själv men  det  första rummet  som  vi tittade  på  det  var FULLT  AV MYROR  i sängen så  hon som ägde  den försökte  borsta  bort de  tror att inte  såg  som fanns  i sängen. men jag  böt  rum den var bättre. på kvällen gick vi upp  till stan  och åt och  bokade en utflykt  till  en  vandring en  hel dag  i djugeln det  lät spännade.  nästa morgon  klev vi upp  tidgit vi sjuts  från  hotell ägern till platsen  där vi  skulle  träffas. sen  gick  vi djugeln  och  badade  i  vatten  faller  det var  riktig skön  sen  när  vi  var  tillbaka  till  bilen  så möte  vi en  giftig rom som  slingrade  mellan  en tjejs ben.  det  var  tur  att  hon skrek  och  trampade så  den  blev rädd, det  kunde  sluta  på ett allvarligre  sätt. sen fanns  sånna  stora  myror  när  vi  skulle  gå  förbi som  var  vi  tvugna  att springa  så  att  vi  inte  skulle  bli bitna  av  de .

fortsättningen följer

Av Caroline - 8 februari 2012 23:20

det  var  en lite  skön gata under dagen sen  vid  kvällen  ändrar  det till "nattliv" gata.

morgon efter  åkte  vi  kl 9 med  en  buss ca 3 timmar  söder  ut  och  sen  tog  vi  en  båt  till  en  ö  som jag  inte  mins namnet  på. när  vi  kom fram åkte  vi  en  timme  till  men  det  inga  roliga  vägar de  var super  läskiga åka  på det  var  kurvigt, brant och  smalla  vägar och  de körde ganska fort.men det  var  en  vacker  utsikt mot  havet.. första stället  vi  stannade på det  var  ingen  höjdare plus  det  var fult  så  vi åkte  vidare till  en  annan  ställe  det  var  jätte  finnt  ställe  med  små hydor  nära havet det  första vi  gjorde var  att  slänga av oss  kläderna  och  springa  när till  havet och  bade det  var  så skönt  efter  en  het  dag resa  men  det  lång grunt. sen åt vi på  ganska  fin resturang med  god  och  billigt  mat. sen tog  jag  en  massage medans  när  min bror  och  hans tjej gick  upp  till  stan  och  tittade  efter  utflykter.

när  det  kom när  har  du  bokat  en båt under  en  dag  så  vi  skulle  snorkla  på  fryra örar och  den   femte  ön skulle  vi  bo  sätta  oss. nästa  morgon tidigt  körde  en taxi  oss  till  en  konstig  ham innan vi  kom fram till  båten  så  gick  vi  förbi många  båtstånder som låg  i  vattnet.. vi köpte  en  fin  solhatt. skönt jag  behövde  inte  hyra  några snorkel eller  cyklop för  jag  tog  med  mig det. jag  är  glad  för  det  för  det som min bror  och hans tjej fick  slitna saker.  och jag  ångrade  att  jag  inte  tog  med  mig  mina  simfötter  men de  skulle  endå inte  få plats  i min packning. när  vi  stannade  på  de stoppen  det  var super  coolt jag  ville  känna  på  allt  men  det  finns  saker  som  är  giftiga  och  det  finns  en  lag att  man  inte  ska  röra  något  i  sjöar  eller  haven.men  när  vi  kom  fram  till  sluts station skulle  vi  gå  en  stund över  ojömn stig  det  var  jobbigt  med  sin ryggsäck och  det  var SÅÅÅ varmt sen tappade  vi  bort  christopher  men  han  gick  förre  och  se  om  vi  gick rätt  och  se  om  det fanns  någon  hydda  som  var ledig.  jo  det  fanns  precis  vi  vattenet . det   var mysig ställe  det  var  precis  så  som jag  har  tänkt mig. men på  stranden log det  massa med  döda fiskar  óch  i havet  fanns det  äkliga plast saker  från  båtarna det  var  äkligt  men  vi  badade  endå. sen  gick vi åt de  som ägde  stället  hade  massa med  söta katter. sen   sen  tänkte  jag  inte  på  att  där  man  bränner sig  mest det  är  i  anskiktet jag  har  inte  satt på  solkräm  där  under  två  dar. den  andra  kvällen  var  så  bränd  i  ansiktet det  gjorde  ont  det  var  tur att   vi  hade  en sån salva  mot bränd sador  fortsättning  kommer .  jag ska  sova nu

Av Caroline - 5 februari 2012 01:04

Heeeeeej!

det  var  länge  sen  jag skrev sist  jag vet  inte  rigtikt vad  jag ska skriva :)

sista  veckan  i oktober  åkte  jag  själv  ner  till bangkok  för  att  träffa  min  bror.  men innan  jag  åkte  så oroar  jag  mig  hur  jag  skulle fixa  detta, jag  har aldrig  åkt  så  långt  själv... hur  ska  hitta  i  flyggplatsen  eller  om  jag  skulle  hitta  min  bror osv...

min  bror  skrämde  mig  innan  han  åkte  och  han sa  att det  kan  hända att  han hinner  inte  fram  den  dan  som  jag  kommer  ner  till  bangkok  att du  ska  klara  dig  ett  par timmar själv.  då  sa jag att ska  aldrig  klara  mig  där  nere  själv  hur  ska  fixa det  med  min  dåliga engelska  så  vidare. mamma sa  att  du  kan  stanna  inne  på  flygplatsen  och  vänta. christopher  sa  äsch  du kan  väl  ta  en  taxi  in  till  en hotell och  hyra ett  rum.. jag sa  men vet  inte  ens  staden  hur ska  fixa en  hotell  då. han  sa  äsch  det  enkelt.... då  har  jag tänkt på  detta  flera  månader  det  som  han sa.. sen  när  det  kom  här översvämningen  i  bangkok  att avråder  att  vi  ska  inte  åka då ringde  vi  till  christopher och frågade  om  det var  så illa  som  vi  hörde. men han  sa att  han har  inte  märkt  av det  så  mycket  det  är  mest i norr delen av bangkok (fattiga del) var värst.  då  jag  åkte  ändå .  resan  ner  så  satt  jag brevid två  thailändare... det  var lite  svårt  med  maten  för  man ska ta det  på  engelska  men  jag  förstod häften  om  de  upprepade flera gånger. sen när jag  kom  fram  då  när vi  ska  hämta  väskan så  tittade  på  ankomst tavlan det så   svårt  att  se  var man  ska  ta  vägen  för  det stod  på  thai och engelska men  sen  följde  istället  efter de  andra  då  kom  jag  rätt men hade  bara  en  ryggsäck  den kom  nästan sist ut.. sen  hittade  jag  inte  ut gången för  det  var  SÅ  STORT sen när  jag  kom  ut  så  hittar  jag  inte min bror men jag var tidig så  han hann  inte fram ..  vi  åkte  med  en  väldig  cool tunnelbanna som åkte  över bangkok. man såg att  det  har  regnat . men  det  har  lite  konstig klädstil men det  är så  om man inte  van att  se andra kulturer.

men  när jag  kom  ut  då  var så  VARMT med alla mina  kläder  och  jag fick inte  äns  komma  in i  deras  sovrum  och  byta  om... jag  förstår  fortfarande  inte  varför...

men  jag  fick  ändå  smaka  med  min brors frukost fast  jag enkligen inte  får ...  det var sådär  jag trordde att  du  skulle  få lite  lyxigare  frukost. sen  checka  de  ut  och  vi  flyttade  till  en  annan  hotell men  jag blev  lite  besviken  för  rummet för  man hade  inte  direkt den  fina  utsikten  från  fönstret  men man  för  var glad för  det lilla  man  för....

när  vi  har  lämna  för  saker  så  visade  christopher  oss  lite  om  huvudstaden  och  vi  var  jätte  nyfikna  på  hur  översvammat  det  var  vid  floden  det  var  ganska  svårt  att komma  ditt  för  det  var vatten lite  över allt men tills  slut  kom ifram  det var väldigt  översvämmat  och  christopher  berättade  när  det  regnade  så  mycket  så  en krokodils  farm  så  översvammat  så  de  rymmde  så  det  fanns  krokodiler  i  floden  det  var  lite  läskigt  men  spännade...   vi  tittade  runt  i stan också  men  det  var  inte  så mycket  se  för  det  var  ganska  mycket  som  var  stängd för  de  var  rädda  det skulle  bli  värre  med  öveersvämingen. men  vår gata  som  vi  bor  på  fanns  det  många  stånder  där de  sålde  färska  frukter  kläder  tyger  andra  saker. jag köpte  en  väska.  fortsättningen  följer

Av Caroline - 14 december 2011 01:46

Hej allihop nu ska berätta när skulle hämta Nala den 11 augusti det var en spännande tid får åka till uppfödaren och hämta en lite valp. Det kändes en evighet när hon pratar om alla papper också viktig informationen. Men hörde att mamman och mormor uppfostrande de och mamman kännde att det var något en och en valp försvann varje timme. Men när vi kom hem det var roligt för man har mer ansvar för henne. Men vi var oroliga för Nala åt inte som hon skulle. Men etter några veckor så åt hon som en gris. Hon hade antagligen hem längtan efter sina syskon.

Av Caroline - 29 september 2011 14:18

hejsan!!

Lördags dansade Jag Salsa  på våghustorget  för   första  gången jag  dansade för publik  det  var  spännade  och  kul men  jag  gjorde för stora baksteg men  mar lär sig under  tiden. jag länktar tills nästa gång. det   kommer  bilder ;)

Av Caroline - 13 augusti 2011 21:46

GOD  KVÄLL!

3-6 Augusti har  jag  och  min  bror  och  hans kompisar åkt  till Norrland enda  upp  40 km norr  om  solefteå till en festival som kallas  för  Urkult som  ligger  i en liten  samhälle  som  heter  näsåker.

vi  bodde  på  en liten  fin  tältplats  precis  vi  Älven.

därifrån  tog det  tio min  att  gå  till  festival området.

hela helgen har  vi lyssnat  på  underbara musik  och  dansat till musik.

det var så kul  att jag  hoppas att  jag  ska  ditt  nästa  år ;)